memorii Radu Mihai Dimancescu (1929-2017)

Introducere

Intre Parcul Bonaparte si Parcul Domeniilor s-au petrecut primii 18 ani din viata mea.

Am fost legat de cele doua case, cea de pe strada Paris in care m-am nascut si in care am mai stat pe parcursul anilor - dominata de autoritatea bunicilor Grunau - si cea de pe Aviator Sanatescu, unde am crescut.


Scoala primara de pe Monetariei si Liceul Titu Maiorescu, strandul si stadionul de la sosea, parcul Herastrau, soseaua Kiseleff si hipodromul, soseaua Jianu cu paradele militare sau plimbarile cu bicicleta cu amicii din liceu sunt reperele dragi ale copilariei mele, retraita cu nostalgie si emotie in randurile de mai jos.

Radu Mihai Dimancescu
22 ian. 2010

7 comentarii:

  1. Extraordinara istorisire. Foarte bine ilustrata si documentata. Am citit-o in intregime, pe nerasuflate; nu m-as fi putut duce la culcare pana n-as fi citit-o pe toata, chiar de-ar fi durat pana in zori. De-abia astept sa revin si sa recitesc pe indelete.
    Multumesc, Alin!
    Cu prietenie, Irina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de bine semanati din tata in fiu! Si numele de dimancescu...aveti cumva origine italiana? dimacero insemna odata, pe vremea romanilor, ambidextru. era un tip special de gladiatori- de tip exotic li se spunea-care luptau cu doua gladius (sau alte arme).

    felicitari pt blog. Doamne, cat s-a schimbat (in rau), tarisoara asta! Cat de frumoasa era!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Raphaelly: mai mult latini, decat italieni :-) multumesc pentru apreciere
    din pacate oamenii sunt cei care s-au schimbat cel mai mult!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt studenta la facultatea de Arhitectura din Bucuresti si am ales pentru proiectul de diploma cladirea garajelor Leonida si nu gasesc prea multe referinte sau poze(de care am mare nevoie) vechi. Orice informatie pe care o aveti la indemana, daca o aveti mi-ar fi de mare folos.Va multumesc anticipat.Andreea T

    RăspundețiȘtergere
  5. @ AndreeaT: buna, poti sa trimiti o adresa de mail?

    RăspundețiȘtergere
  6. Acuratetea si detaliile (profesori, colegi, Parcul Bonaparte etc.) sunt remarcabile si trecerea lor in revista mi-a facut o deosebita placere!

    RăspundețiȘtergere
  7. Jurnalul unei familii care ilustreaza nobletea morala si intelectuala a unor vremuri de care ar trebui sa fim mandri!

    RăspundețiȘtergere